De About pagina: Doe Dit, Niet Dat. Tips voor je Over pagina

Als ondernemer kan het lastig zijn om te bepalen welke tekst je op je About pagina moet plaatsen. Misschien vraag je je af: "Gaat het wel over mij? Wie zit er nu te wachten op mijn verhaal? Mijn privéleven is toch niet zo belangrijk?" Dit zijn veelvoorkomende vragen. Toch is de Over Ons pagina vaak een van de meest bezochte pagina’s op een website, wat het belangrijk maakt om hier een sterke tekst te hebben.

Geen idee wat je erop moet zetten? Geen zorgen, zelfpromotie lijkt overdreven, maar het hoeft niet. Als beginnende ondernemer is het vergelijkbaar met een elevator pitch: het voelt geforceerd zolang je erover moet nadenken. Het wordt vanzelf natuurlijk wanneer je zelfbeeld als ondernemer in lijn is met wat je doet, maar dat vergt tijd. Ik ga je helpen ontdekken wat werkt op je About pagina. Ben je klaar om te leren? Let's go.

De About pagina: Doe Dit, Niet Dat. Tips voor je Over pagina van Squarespace specialist Made by Anouk

Om de een of andere reden blijven de meeste hangen, staren naar een leeg computerscherm. En als gevolg daarvan ziet wat er bij elkaar wordt gegooid er vaak onsamenhangend uit, met te veel irrelevante informatie.

Als websitebouwer en webdesigner heb ik de kans gehad om talloze websites te bekijken, of het nu gaat om een website te maken en de branding of om websiteadvies. Hier zijn een paar dingen die ik heb geleerd:

 

Tips voor je About pagina, Over Ons pagina, Over Mij pagina – hoe je het ook noemt

 

Doe dit: Begin het verhaal.

Niet dat: Vertel het hele verhaal.

Je About pagina is het begin van je verhaal. Het is jouw presentatir, waarin je jezelf, je bedrijf en je doel introduceert. Vertel je verhaal met passie en enthousiasme, zodat mensen geïnteresseerd raken.

En onthou: je Over pagina is slechts het begin. Het is niet de hele ervaring. Je verhaal wordt verder verteld op je website, in je sociale media en in je interacties met klanten.

Dus, vertel je verhaal, maar bewaar het spannend. Laat mensen nieuwsgierig worden naar meer.

 

Doe dit: Deel iets over jezelf, maar maak het niet alleen over jou.

Niet dat: Vermijd willekeurige lijsten met favoriete dingen.

Uiteraard draait de Over pagina deels om jou, maar vooral om je klanten.

Stel je voor dat je iemand ontmoet. Begin je dan met het systematisch opsommen van prestaties, het luidop dromen en het willekeurig noemen van vijf favorieten om vervolgens weg te lopen? Dit is wat ik vaak zie op Over pagina. Als je dat niet in een gesprek zou doen, waarom zou je het dan op je website doen?

Zoals coaches zeggen: als het mensen niet helpt zich voor te stellen dat jij doet wat je beweert voor hen te kunnen doen, hoort het niet op je About pagina. Zorg ervoor dat alles wat je opneemt opbouwend is. Ik hou van Zwitserse fondue moitié moitié met Fendant wijn, maar omdat het mijn merk niet versterkt, zet ik het niet op mijn website.

Dit betekent niet dat lijsten met ‘favorieten’ slecht zijn, zorg er gewoon voor dat ze op een constructieve manier bijdragen aan je branding en mensen zich jouw diensten kunnen voorstellen.

Als de Over pagina het begin van het verhaal is, ben jij de verteller en zijn je klanten de hoofdpersonen. Leid ze door je website en zorg voor elementen waarin ze zichzelf kunnen zien.

 

Doe dit: Zorg ervoor dat mensen doen wat je wilt dat ze doen op je website.

Niet dat: Afleiden van de primaire doelen van je website.

Elke pagina van je website moet samenwerken om bezoekers tot actie aan te zetten, inclusief jouw About pagina. Die gewenste actie kan verschillen voor verschillende ondernemers, maar meestal betreft het het invullen van een contactformulier, het boeken van een gesprek of het aanschaffen van een dienst.

Een van de primaire doelen van je Over Mij pagina zou moeten zijn om vertrouwen op te bouwen bij de bezoeker, zodat ze eerder geneigd zijn om actie te ondernemen. Dit betekent meer sociale bewijsvoering en minder willekeurige lijsten van je favoriete dingen. Als het niet helpt om mensen naar de volgende stap te krijgen, kan het waarschijnlijk beter van de pagina worden verwijderd. Buttons ofwel knoppen die oproepen tot actie zijn net zo belangrijk op je Over pagina als op elke andere pagina.

 

Doe dit: Laat professionele foto's maken die passen bij je bedrijf.

Niet dat: Gebruik afbeeldingen die niet overeenkomen met je bedrijf, zowel qua kwaliteit als stijl.

Authenticiteit is belangrijk. Ik schrijf deze blog met een net-uit-bed-kapsel maar dat betekent niet dat ik zo bij een afspraak met een klant zou verschijnen.

Je hoeft niet per se je LinkedIn profielfoto te gebruiken. Kies gewoon iets dat professioneel is en bij je merk past. Als dat betekent dat je ontspannen wel met een net-uit-bed-kapsel achter je computer zit, ga ervoor.

Onthou wel, alleen omdat het professionele foto’s zijn, betekent dat nog niet dat hij bij je merk past.

 

Doe dit: Omarm eenvoud en duidelijkheid.

Niet dat: Probeer niet schattig te zijn alleen maar omdat het schattig is.

We hebben het allemaal wel eens gedaan: naar andere Over Ons pagina's in de branche gekeken en gedacht: "Nou, dat is slim! Ik moet zoiets doen." Maar dat hoeft niet. Echt niet.

Hier zijn drie redenen waarom je niet zoiets hoeft te doen:

  • Het is niet zo slim als je iets doet wat iemand anders al doet.

  • We bekijken andere websites vaak door de lens van de ondernemer en vergeten dat onze potentiële klanten niet op dezelfde manier naar websites kijken.

  • Eenvoud kan ook werken.

Op een oude versie van mijn website had ik een heel eenvoudige About pagina. Het waren een paar korte alinea's met een afbeelding van mij. Dat was het. En raad eens? Ik had geen problem om aanvragen of boekingen te krijgen.

Niemand heeft ooit gezegd: "Ik vind je werk mooi, maar je About pagina is niet creatief genoeg. Als er beelden rondvlogen op het scherm en je dol was op een goede kaasfondue, had ik je zeker geboekt."

 

Doe dit: Beoordeel hoe belangrijk een About pagina is voor jouw bedrijf.

Niet dat: Laat je niet tegenhouden door je Over pagina.

Als zelfstandig ondernemer draait alles om je persoonlijkheid en expertise en daarom mag jouw Over Mij pagina prominent in je navigatie staan. Bezoekers van je website willen graag wat weten over het gezicht achter het bedrijf, en de About pagina is de beste manier om het vertrouwen verder op te bouwen. Maar zoals ik al heb gezegd, kunnen Over pagina's heel eenvoudig zijn en toch leiden tot een lead.

Voor grotere bedrijven hoeft de Over Ons pagina echter misschien niet in de hoofdnavigatie te staan. Misschien is het zinvoller om het in de footer van de website te plaatsen. Grotere bedrijven en ondernemingen hanteren vaak deze aanpak en reserveren hoofdniveaupagina's voor het informeren van mensen over hun diensten en producten.

Hoe dan ook, laat de About pagina je niet tegenhouden om een website te lanceren! Je kunt (en moet) het aanpassen naarmate je diensten en bedrijf groeien.

 

Vergeet niet: Woorden zijn als een touw.

Hoe meer je er hebt, hoe meer je kunt knopen. Maar te veel knopen kunnen het touw verwarrend en onbruikbaar maken. Zo is het ook met je About pagina. Hou het beknopt en to the point, zodat je bezoekers hem makkelijk kunnen begrijpen.

Als je moeite hebt, stel je voor dat je jezelf voorstelt aan iemand nieuw. Wat zou je zeggen? Hun vragen draaien waarschijnlijk om wat je doet, wie je helpt en je passie voor je werk. Beantwoord die vragen, en je hebt de basis van een effectieve Over pagina.

 

Heb je de tips toegepast op je About pagina maar hulp nodig hebt met het uiterlijk en design, kom ik graag in actie! Als Squarespace webdesigner help ik je graag de perfecte look te creëren die jouw verhaal aanvult.

Made by Anouk

Is je huidige Squarespace website te klein geworden voor je grote ambities? Schakel Made by Anouk in.

Made by Anouk is dé Squarespace expert van Nederland. Samenwerken met mij betekent een slimme stap vooruit. Ik maak websites die je verwachtingen overtreffen en je laten opvallen. Mooi design, naadloze functionaliteiten en stressvrije aanpak voor gewenste resultaten. Succes gegarandeerd. Ik maak graag kennis met je.

https://madebyanouk.nl
Vorige
Vorige

Kleurrijke en uitnodigende Squarespace website voor food en eventlocatie De Vuurplaats

Volgende
Volgende

Maak ik mijn website zelf of schakel ik een webdesigner in?